Nauczyciel: Anna Kazimierczuk
Obowiązuje sześciostopniowa skala ocen, zgodnie z wewnątrzszkolnym systemem oceniania.
OCENA % SUMY PUNKTÓW:
- Niedostateczny 0 – 30%
- dopuszczający 31 – 50%
- dostateczny 51 – 70%
- dobry 71 – 85%
- bardzo dobry 86 – 96%
- celujący 100%
Wymagania na poszczególne oceny:
1.Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
- Wykazuje się wiedzą i umiejętnościami znacznie wykraczającymi poza program nauczania danej klasy.
- Wykazuje samodzielne i twórcze podejście do przedmiotu.
- Uczestniczy i osiąga sukcesy w szkolnych i pozaszkolnych konkursach i olimpiadach.
- Aktywnie uczestniczy w każdej lekcji i bierze udział w jej przygotowaniu.
- Z prac kontrolnych otrzymuje oceny bardzo dobre i celujące.
2. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
- Opanował pełen zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania.
- Aktywnie uczestniczy w lekcji.
- Uczestniczy w szkolnych i pozaszkolnych konkursach i olimpiadach.
3. Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
- Wykazuje się zadowalającym stopniem opanowania wiadomości i umiejętności przewidzianych programem nauczania.
- Nie zawsze uczestniczy w zajęciach.
4. Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
- Opanował wiadomości i umiejętności w stopniu ograniczonym do treści podstawowych.
- Pracuje niesystematycznie, zdarzają mu się nie przygotowania do lekcji.
- Nie zawsze wykazuje inicjatywę do rozwiązywania zadań.
5. Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
- Ma trudności w przyswojeniu sobie wiedzy i umiejętności wynikających z realizowanego programu nauczania.
- Jest często nieprzygotowany do zajęć.
- Rzadko wykazuje inicjatywę i chęć do podejmowania zadań,
- Zadania o niewielkim stopniu trudności rozwiązuje przy pomocy nauczyciela.
6. Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
- Nie przyswoił sobie nawet w minimalnym stopniu wiedzy i umiejętności wynikających z realizowanego przez nauczyciela programu nauczania.
- Nie wykazuje inicjatywy i chęci w podejmowaniu zadań.
- Nie potrafi nawet przy pomocy nauczyciela rozwiązać zadań o elementarnym stopniu trudności.
Oceniane wiadomości i umiejętności:
Wiadomości przedmiotowe:
- Zgodnie z programem nauczania i kryteriami wynikającymi z podstaw programowych. b. Umiejętności przedmiotowe:
- Planowanie prostych doświadczeń.
- Analizowanie i interpretowanie wyników obserwacji i eksperymentów.
- Dostrzeganie związków przyczynowo- skutkowych.
- Porównywanie i wnioskowanie.
- Wykonywanie prostych wykresów, diagramów i ich interpretowanie.
- Korzystanie z różnych środków informacji.
Umiejętności ponadprzedmiotowe:
- Praca w grupie.
- Dyskusja.
- Aktywność na lekcji.
- Odpowiedzialność za podjęte zadania.
- Kreatywność.
Podstawą oceny są:
- Odpowiedzi ustne z trzech ostatnich tematów.
- Krótkie wypowiedzi pisemne ( kartkówka z trzech ostatnich tematów).
- Prace pisemne: sprawdziany, referaty .
- Prace domowe.
- Aktywność na lekcji.
Sprawdziany są zapowiadane z co najmniej jednotygodniowym wyprzedzeniem. Wszystkie obowiązujące sprawdziany muszą być zaliczone pozytywnie. W przypadku nieobecności ucznia lub uzyskania oceny niedostatecznej uczeń zalicza dany materiał w ciągu najbliższych 2 tygodni, w formie ustalonej przez nauczyciela (najczęściej praca pisemna). W razie niedotrzymania tego terminu uczeń traci możliwość poprawy oceny, a w przypadku jej braku nauczyciel traktuje niezliczony sprawdzian jako ocenę niedostateczną.
Uczeń musi uzyskać co najmniej jedną ocenę za odpowiedź ustną. W jej trakcie uczeń powinien wykazać się wiadomościami i umiejętnościami z zakresu trzech wcześniejszych tematów.
Uczeń powinien systematycznie prowadzić zeszyt przedmiotowy.
W ćwiartce uczeń może zgłosić 1 nieprzygotowania do zajęć (na początku lekcji). Zwalnia ono ucznia z odpowiedzi ustnej, niezapowiedzianej kartkówki i pracy domowej z poprzednich zajęć. Zgłoszenie kolejnego nieprzygotowania skutkuje wystawieniem oceny niedostatecznej.
Ocena semestralna i na koniec roku szkolnego nie jest średnią arytmetyczną ze wszystkich uzyskanych ocen, lecz średnią ważoną (największą wagę mają oceny z pisemnych sprawdzianów wiadomości).